سجده

اثرپزشکی سجده درنماز



بدن شما روزانه امواج الکترومغناطیسی را مواقعی که ازتجهیزات الکترونیکی استفاده میکنید دریافت میکند،حتی از لامپهای روشن. شما منبعی هستید که امواج زیاد الکترومغناطیسی دریافت میکنید،یعنی شما با امواج الکترومغناطیسی شارژ م
یشوید بدون آنکه بفهمید!
سردرد دارید! احساس ناراحتی میکنید تنبلی در کار و مکانهای مختلف برشما غلبه میکند. راه حل این مشکل چیست؟
یک دانشمند غیر مسلمان ازاروپا تحقیقاتی شامل یافتن بهترین روش برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب میرساند را انجام داد با گذاشتن پیشانی تان بیشتر از یک بار برروی زمین، زمین امواج الکترومغناطیسی راتخلیه خواهد کرد این شبیه اتصال زمین به ساختمانهایی است که برخورد سیگتالهای الکتریکی مانند رعد و برق با آنها وجود دارد تا امواج ازطریق زمین تخلیه شود آنچه این تحقیق رابیشتر شگفت انگیز میکند این است که بهترین راه که پیشانی تان را بر زمین بگذارید،حالتی است که روبه مرکز زمین باشید چرا که دراین حالت امواج الکترومغناطیسی بهتر تخلیه خواهدشد و بیشتر تعجب خواهید کرد که بدانید براساس اصول علمی ثابت شده که مرکز زمین مکه است وکعبه درست وسط زمین است بنابراین سجده درنمازتان بهترین راه تخلیه سیگنالهاازبدن است. 


نويسنده : فرشته مولایی


مادرروزت مبارک

 مادر من فقط یک چشم داشت. من از اون متنفر بودم … اون همیشه مایه خجالت من بود!

اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت.
یک روز اومده بود دم در مدرسه که منو به خونه ببره خیلی خجالت کشیدم. آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه؟
روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت مامان تو فقط یک چشم داره! فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم. کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد…
بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو بخندونی و خوشحال کنی چرا نمیمیری؟
اون هیچ جوابی نداد….
دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم!

 

سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم، اونجا ازدواج کردم، واسه خودم خونه خریدم، زن و بچه و زندگی…
از زندگی، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم تا اینکه یه روز مادرم اومد به دیدن من.. اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه هاشو..
وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا، اونم بی خبر! سرش داد زدم: چطور جرات کردی بیای به خونه من و بجه ها رو بترسونی؟ گم شو از اینجا! همین حالا! اون به آرامی جواب داد: اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه آدرس رو عوضی اومدم و بعد فوراً رفت و از نظر ناپدید شد.

یک روز یک دعوتنامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شرکت درجشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه ولی من به همسرم به دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم.
بعد از مراسم ، رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون؛ البته فقط از روی کنجکاوی. همسایه ها گفتن که اون مرده! اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که بدن به من:

ای عزیزترین پسرم،
من همیشه به فکر تو بوده ام..
منو ببخش که به خونت اومدم و بچه ها تو ترسوندم!
خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میای اینجا.. ولی من ممکنه که نتونم از جام بلند شم که بیام تورو ببینم!
وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم!
آخه میدونی … وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی به عنوان یک مادر نمییتونستم تحمل کنم و ببینم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم؛
بنابراین مال خودم رو دادم به تو.. برای من اقتخار بود که پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه..
با همه عشق و علاقه من به تو،
مادرت


نويسنده : فرشته مولایی


 

 
 
 
 
کودک در سايه عبادت مادر با ملاك هاي ايماني ثابت و استوار بزرگ می شود، از رذيلت ها و پستي ها دور مي شود و اثر عبادتهای مادر حتي پس از مرگش در ذهن فرزندش اثر دارد.
 
 
 
 
"مادری" وظيفه اي سنگين و انجام آن توام با مسائل و مشكلات است. مادر در طي مراحل متعدد تربيت كودك نيازمند است كه بردبار و در برابر دشواري ها مقاوم و در برابر ناكامي ها خوددار باشد. بر اين اساس مادر بدون پيوند با خداوند متعال نمي تواند به خوبي از عهده انجام وظيفه برآيد و كار دشوارش را به پايان رساند.
 
عبادت ايجاد پيوند با خداست وبراي مادر فرصتي است تا نفسي تازه كند و با قدرت و تلاشي جديد به كارش ادامه دهد. عبادت براي مادر ضروري است و بدون آن كار مادر ناقص است. از سوي ديگر مادر نيازمند است كه خير مطلق براي كودك باشد و به انتظار پاداش و به چشمداشت جبران آينده طفل از زحمات خود نباشد. درچنين صورتي او بايد خالصانه كار كند و جز خير وخوبي نخواهد وغير از خداي پاداش نطلبد.
 
از سوي ديگر مادر الگوي كودك است و اگر بخواهد نسل سالم به جامعه تحويل دهد چاره اي ندارد جز آنكه به خدا مومن ومعتقد و دائما درتمرين عبادتي باشد. ضروري است از حرص و آز، ستيزه كاري ها، غرور ها دور و بر كنار باشد. لغزش وانحراف در زندگي نداشته وبراي فرزندان خير وسعادت محض باشد.
 
وقتي مادر با خدا پيوندي خالصانه داشته باشد راستي و زيبايي پديد مي آيد، منافع خود را ناديده مي گيرد و سود فرزندان را مي طلبد. به هر حال هنگامي كه اساس فكر مادر پيوند با خدا باشد زندگي رنگ و جهتي معين پيدا مي كند و فرزندش نیکو پرورش می یابد.
 
آنچه از عبادت مادر مورد نظر است پيوندي دائمي با خداست، منظور اين است كه وجهه نظر مادر در تربيت فرزند ودر انجام فعاليت هاي رزمره خدا باشد و ايمان به آفريننده مطلق پايه و اساس محكمي براي انجام وظيفه و تلاش باشد و فقط از او پاداش بطلبد. چيزي كه در اين عبادت مهم است وجود عشق وعلاقه مداوم است، يادآوري قلبي خداست آنچنان كه جلوه و اثرش در فكر وزندگي مادر عيان شود.
 
رمز عبادت ايجاد قدرت است، از آن بابت كه احساس تعلق و وابستگي به قدرتي بزرگ خود قدرت آفرين است. آدمي در طريق عبادت خود را به خدا وابسته مي كند عزت وبرتري را از او مي خواهد و از هر آلودگي به او پناه مي برد، جهت فعاليت خود را به سوي او سوق مي دهد و خود را به حقيقت به او متصل مي سازد،پس داراي احساس قدرت و بر اساس آن دور از هواي نفس وتبعيت از هوي است.
 
آنچه در عبادت مادر مطرح است، همه اش شب زنده داري، بي خوابي و تسبيح گفتن نيست، قرآن خواندنها، دعا گويي، ذكرها، روزه داري همه وهمه عبادت است ولي مهمتراز آن جنبه عملي و دخالت دادن معني در تمام فعاليت زندگي است. در انجام عبادت عمل و رفتار مهم است. صد سخن مادر در زمينه عبادت خدا به اندازه يك عمل چند لحظه اي در كودك نافذ نيست. صد بحث در مورد نماز به اندازه يك نماز خواندن نمي ارزد. روح ديني را بايد از طريق عمل به كودك تزريق كرد نه از راه حرف وسخن.
 
روح خلوص وخصوع مادر در حين عبادت، تضرعات و خيرخواهي او، بيداري و شب زنده داري هايش، عمل و رفتار اسلاميش در كودك موثر است. او در سايه عبادت شخصيتي مستقل با ملاك هاي ايماني ثابت و استوار پيدا مي كند. از رذيلت ها و پستي ها دور مي شود و همين خصايص در فرزند او اثر مي گذارد و او را آنچنان مي پروراند. از سوي ديگر وقتي شير مادر به همراه ياد خدا وارد دهان كودك مي شود به هنگامي كه دوران حملش با ذكر و ياد الهي باشد و به موقعي كه مادر در زندگي روزمره خدا را به ياد داشته وبه ياد كودك اندازد فرزندش غارتگر،كثيف و پست بار نمي آيد و ارزشهاي انساني را فداي مقاصد شخصي نمي كند.
 
اثر فعاليت هاي عبادتي مادر همه گاه حتي پس از مرگش در ذهن كودك نقش بسته است و آدمي را به ياد آن مي اندازد. امام مجتبي (ع) درباره مادر بزرگوارش مي گويد: شبها تا به صبح او را در محراب عبادت مي ديدم كه سر گرم دعا بود و اول همسايه را دعا مي كرد.

 

نويسنده : فرشته مولایی